Iskalnik

KAKO JE NASTAL DIZAJN NAŠEGA NOVEGA TRAKTORJA AGT 1060

G. Bystrik Micek je industrijski oblikovalec iz Bratislave na Slovaškem. Študiral je na Akademiji za umetnost in oblikovanje v Bratislavi, Slovaška. Svoje bogate izkušnje si je nabiral v podjetju Volkswagen Wolsburg, Nemčija in v Mercedez-Benz, Nemčija, kjer se je naučil predvsem industrijskega oblikovanja vozil in modernih ter atraktivnih dizajnov. Leta 2013 je v Bratislavi na Slovaškem pričel samostojno pot in ustvaril podjetje WERKEMOTION, ki se ukvarja predvsem z industrijskim oblikovanjem. Zaradi njegove odlične port folije smo se v Agromehaniki odločili, da podjetje WEREMOTION oblikuje naš novi traktor AGT 1060. Kako so se v podjetju lotili naloge, kako je nastajal novi AGT 1060 in kako so zadovoljni s končnim izdelkom si preberite v spodnjem intervjuju z g. Bystrik Micek.

KAKO JE NASTAL DIZAJN NAŠEGA NOVEGA TRAKTORJA AGT 1060

1. Ukvarjate se z industrijskim oblikovanjem. Kaj vas je navdihnilo, da ste se začeli ukvarjati z njim? Ste že v otroštvu vedeli, da želite delati na tem področju?

Vse otroštvo sem skiciral in oblikoval vse vrste vozil, seveda na otroško naiven način. Izdeloval sem veliko manjših modelov, modelov iz papirja in številne druge dejavnosti, povezane z ustvarjanjem in rešitvami. Verjamem, da so bili glavni viri teh zanimanj knjige in filmi o znanosti, naravi in kakršnih koli tehnično-mehanskih izdelkih, zlasti o prevozu in vozilih. Bil sem precej radoveden, kako stvari delujejo, kakšna je narava, kako delujejo stvari okoli nas. Zame so bile kot skrivnosti in s knjigami in dokumentarci sem si ustvaril način, kako najti odgovore.

2. Nam lahko poveste nekaj več o samem postopku oblikovanja. Kaj je potrebno za izvedbo projekta od začetka do konca. Kakšne informacije potrebujete na začetku in koliko se izdelek spreminja od prvotne zasnove do končne oblike? Kakšen je vaš ritual dela, ko se stranka obrne na vas in vam pove svoje želje?

Proces oblikovanja ali razvoj katerega koli izdelka sploh so preprosto strukturirani koraki s kompleksnimi področji dela, ki združuje raziskave, analize, temeljna načela blagovne znamke in opredelitev identitete. Nadaljuje se z razvojem skic in razvojem 3D-konceptov z več celotnimi ali delnimi iteracijami, ki temeljijo na številnih urah samostojnega premišljevanja ali s strankami. V prihodnjih fazah, ki temeljijo na pripravi prototipov, testiranj in izdelave, sledijo tudi številne iteracije z različnimi poklici, kot so trženje, inženiring, proizvodnja, materiali in ergonomske definicije, embalaža, uporabniški vmesnik in uporaba izdelka.

Razlika med začetno idejo in končnim izdelkom je večinoma v optimizaciji proizvodnje in uporabe. Do konca razvoja je pomembno ohraniti enak splošni občutek, kaj so izbrali in predlagali v prvih fazah razvoja naročnik in oblikovalci.

Nimam posebnih ritualov ob začetku novega poslovnega odnosa ali celo kasneje. Je povsem enak postopek kot za vse ostale poslovne subjekte. Odnos je treba graditi, temeljiti mora na zaupanju in obe strani morata biti korektni. In skupaj moramo razumeti želje, specifikacije, meje in namen izdelka, ki mora biti usmerjen za stranko kot pri vsakem drugem podjetju.

3. Kje dobite navdih za nove ideje? Ali imate nekakšno pot − korak za korakom ali čakate, da pride "prava" ideja?

Oblikovanje ni poklic, ki temelji na abstraktnih občutkih. Ideje ne prihajajo, ideje nastajajo z razvojno iteracijo, raziskavami in analizami. Navdih je pravzaprav raziskovanje in preučevanje področja, iz katerega prihaja naš izdelek in študij samega izdelka.

Naš razvojni proces, ki sem ga rahlo opisal v prejšnjem odgovoru, je naša pot po korakih.

4. Kmetijstvo se vse bolj osredotoča tudi na privlačno zasnovo strojev. Ste že kdaj oblikovali kmetijske stroje?

Ne, nisem, AGT 1060 je bilo moje prvo kmetijsko vozilo, ki sem ga zasnoval. In zelo sem užival, saj je najpomembneje, da je bila stranka odprta za zasnovo nečesa novega samo z eno omejitvijo, treba je narediti stroj in predstavljati mora sodobno rešitev in upoštevati dediščino podjetja.

Oblikovanje je eden najpomembnejših dejavnikov prodaje izdelkov podjetja in je ključni steber za trženje vsakega zdravega posla. Podjetja, ki se nehajo razvijati in se ne osredotočajo na nadgradnjo svojega portfelja izdelkov, bodo v prihodnosti izgubila svoje tržne pozicije. In ker je razvoj oblikovanja dolgoročen proces, ni veliko možnosti, kako ga narediti, ko je že prepozno. Kmetijski proizvodi in podjetja vseh velikosti so v zadnjem desetletju doživeli velik razcvet pri oblikovanju, prej je bila večinoma standardna samo za velike akterje te panoge, zdaj je za vse, in kdor ni pripravljen, zamuja. Zasnova novega AGT 1060 se je začela razvijati v drugi polovici leta 2014, kar je pravkar pokazalo, kako je Agromehanika napredno kmetijsko podjetje, saj so zdaj z novim čudovitim izdelkom pripravljeni zadržati močan položaj na trgu.

5. Kako ste začeli delati za traktor AGT 1060? Ste potrebovali veliko časa za pripravo prvega osnutka?

Spomnim se prvih pomembnih korakov, kot so raziskave, razvoj skic in razvoj 3D-konceptov, ki so ustvarili celoten občutek novega dizajna v prvih 4–6 mesecih sodelovanja.

Začeli smo z razvojem skic, kar je "sveti gral" oblikovalcev, neomejeno igrišče, ki ga imamo radi in ki je vir vseh naših projektov.

6. Zasnova traktorja kaže na veliko moč. Kako bi opisali zasnovo traktorja 1060? Kakšno asociacijo dobite, ko pogledate končani traktor?

AGT 1060 in njegov dizajn je res lep rezultat z lastno edinstveno identiteto. Prvotno je bila glavna ideja oblikovati nekakšno masko na obrazu glavnega motornega pokrova. Pomembna točka celotnega oblikovalskega koncepta je, da so glavne luči nameščene na blatnikih nad kolesom, vendar smo ustvarili lastno oblikovalsko stran z drugim naborom luči, ki predstavljajo "oči" vozila neposredno na pokrovu motorja, kar omogoča resnično identiteto obraza traktorja.

7. Koliko časa ste porabili za celoten projekt, od tistih prvih skic do končne zasnove? Kateri so bili koraki pri oblikovanju končne zasnove?

Celoten razvoj se je začel sredi leta 2014 in končal s končno predstavitvijo prototipa na sejmu Agritechnica, konec leta 2017. Glavni koraki in odločilni trenutki so temeljili na uspešnih kompromisih med oblikovanjem, proizvodnimi možnostmi in inženirskimi mejami. Verjamem, da smo skupaj naredili odlično delo in izdelek resnično ima dušo.

8. Kako ste bili zadovoljni s končnim izdelkom? Bi danes stvari izvedli drugače? Bi kaj spremenili?

Resnično sem zadovoljen z izdelkom in ne samo z dizajnom. Celoten izdelek je vrhunski in lep rezultat sodelovanja med oblikovanjem in inženiringom. Torej med oblikovalskim studiem WERKEMOTION in Agromehaniko. Seveda smo danes obe strani bolj izkušeni in lahko bi proces izvedli učinkoviteje, to je vse, kar lahko izboljšamo.

9. Prvi traktorji so že narejeni. Ste se že kdaj peljali z njim?

Ne, nisem se še :), do tega čutim nekakšno spoštovanje. Ampak bi se rad.

10. Kateri del novega traktorja vam je najljubši? In zakaj?

Zagotovo je pokrov motorja. Res je lepe oblike z res dobro uravnoteženo barvno sestavo in vsemi tehničnimi vhodi kot dovodi zraka itd. Prav tako se ne vidi preveč, ampak resnično zanimiv je pokrovi volanskega droga, ki je zasnovani tako, da omogoča učinkovito proizvodnjo in združuje precej zapletene oblike z mnogimi omejitvami.

11. V svojem portfelju imate zelo različne izdelke. Kateri od vaših projektov vam je najljubši?

AGT 1060 je zame zagotovo eden mojih glavnih identitetnih projektov, saj je bil eden prvih petih projektov, odkar imam svoj oblikovalski studio. Vsi projekti, na katerih sem delal, imajo nekaj najljubših trenutkov in vložkov v mojem življenju, tako da so na splošno vsi moji najljubši. Pomembneje je, kar sem se naučil pri vsakem projektu, zaradi česar so nepogrešljivi. Če pa naj samo izberem, bo to traktor AGT, Torsus terenski avtobus in več ladijskih projektov.

12. Imate kakšno skrito željo po oblikovanju določene vrste izdelkov? Kateri?

Da, zagotovo bo to moj izdelek in zagotovo bo iz transportne industrije. 


Več o podjetju WERKEMOTION si lahko pogledate na njihovi spletni strani TUKAJ 

Nazaj na seznam novic


Prijava na e-novice

Prijavite se na naše e-novice in bodite prvi obveščeni o naših novostih, dogodkih in ugodnostih.


Plačilne kartice
Plačilo s plačilnimi karticami je mogoče
preko plačilnega sistema Nestpay.

 

Na vrh strani